Powołano Polskie Stowarzyszenie Branży Prezentowej
Polskie Stowarzyszenie Branży Prezentowej zainauguruje działalność podczas premierowych targów Gift Show Poland. Celem inicjatywy jest stworzenie korzystnych warunków dla rozwoju branży w kraju, a także umożliwienie zrzeszonym firmom ścisłej współpracy. Nowo powołane stowarzyszenie zajmie się również organizacją Forum Branży Upominkowo-Prezentowej, które odbędzie się 22 maja br., tj. pierwszego dnia Gift Show Poland.
Chłopskie Jadło z propozycjami na wiosnę
Krem szpinakowy, sandacz wiosenny, stek z polędwicy, śledź kresowy oraz szaszłyki po polsku – to najnowsze propozycje sieci restauracji Chłopskie Jadło w ramach wiosennej oferty „Szef kuchni poleca”. Pięć sezonowych dań będzie serwowanych w lokalach Chłopskie Jadło do 14 maja.
Krzysztof Kmita w zarządzie Plast-Boxu
Do zarządu Plast-Boxu, jednego z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, powołany został Krzysztof Kmita, dotychczasowy dyrektor finansowy spółki. Tym samym zarząd będzie działał w składzie trzyosobowym. Oprócz Krzysztofa Kmity zasiada w nim Grzegorz Pawlak - prezes Plast-Boxu oraz Andrzej Sadowski.
Jedzenie na Wielkanoc coraz częściej z internetu
O ponad 12% wzrasta liczba internetowych zamówień spożywczych w miesiącu wielkanocnym w porównaniu do średniej z trzech poprzednich miesięcy roku – wynika z danych e-supermarketu Frisco.pl. Co więcej, w stosunku do miesiąca świątecznego rok wcześniej takich zamówień było aż o 35% więcej. Najczęściej w okresie Wielkanocy do e-koszyka trafiały warzywa i owoce, w tym rzodkiew, papryka czerwona i ogórek. Jednocześnie znaczące wzrosty sprzedaży notowały produkty silnie kojarzone z tymi świętami jak chrzan, żur czy biała kiełbasa. Największy ruch na spożywczych e-zakupach przypadł na tydzień tuż przed Wielkanocą.
Sphinx z nową ofertą kaw
Sphinx, popularna sieć gastronomiczna należąca do Sfinks Polska, oferuje w swoich lokalach nową mieszankę kaw uznanej austriackiej marki Julius Meinl. Została ona wprowadzona w ramach nowej umowy z Quba Cafe, uwzględniającej także wymianę we wszystkich restauracjach Sphinx obecnych ekspresów na tradycyjne ekspresy kolbowe. Kawy przygotowywane na bazie specjalnej mieszanki prezentowane są w nowej odsłonie karty Sphinx Cafe. Jest to pierwszy krok w ramach zaplanowanych na 2015 rok działań sieci związanych z kawą.
Radpol zwiększył w 2014 roku sprzedaż o blisko 27 mln zł
Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, ciepłownictwa, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, w 2014 r. uzyskał skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 205,4 mln zł w porównaniu do 178,41 mln zł w 2013 r., co oznacza wzrost o 15% r/r. Skonsolidowana EBITDA w 2014 r. wyniosła 24,97 mln zł wobec 29,37 mln zł roku poprzedniego, natomiast zysk netto 9,56 mln zł w 2014 r. w stosunku do 15,31 mln zł w 2013 r. Porównywalność tych wyników zaburzyły jednak zdarzenia jednorazowe jak dodatkowy zysk w wysokości 4,1 mln zł z tytułu okazjonalnego nabycia Finpolu uzyskany przez grupę Radpol w 2013 r. oraz obniżenie wyników 2014 r. o 1,14 mln zł w związku ze stratą na sprzedaży zbędnej nieruchomości, jak również składników majątku obrotowego i kosztami restrukturyzacji zatrudnienia. Po skorygowaniu wyników o te zdarzenia EBITDA w 2014 roku wzrosła o 0,78 mln zł, czyli o 3% r/r, a zysk netto zmniejszył się o 0,56 mln zł, czyli o 5% r/r. Bezpośredni wpływ na obniżenie zysku netto w 2014 r. miały różnice kursowe odnotowane przy zbliżonych kosztach obsługi długu oraz wzrost amortyzacji w wyniku realizacji dużych inwestycji w ostatnich latach.
P.R.E.S.C.O.: rozwój projektów strategicznych i większe inwestycje w 2014
P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, wypracowała w 2014 r. skonsolidowane przychody w wysokości 45,02 mln zł oraz zysk netto na poziomie 1,98 mln zł. Przed rokiem było to odpowiednio 61,77 mln zł i 5,07 mln zł. Wpływ na wyniki grupy w 2014 r. miała optymalizacja modelu operacyjnego przenosząca nacisk na windykację polubowną, która umożliwia maksymalizację odzysków w dłuższej perspektywie czasowej. W minionym roku P.R.E.S.C.O. przekazało też do obsługi relatywnie mniejszą liczbę spraw z nowo nabytych portfeli, co wynikało z przyjętej w ostatnich latach stabilnej polityki inwestycyjnej. W drugiej połowie 2014 r. grupa zwiększyła jednak aktywność na tym polu. W efekcie w całym roku nabyła portfele wierzytelności za ponad 16 mln zł, tj. o 14% więcej niż w 2013 r., przy czym wartość nominalna zakupionych pakietów była wyższa o 125% r/r. Równocześnie, celem zapewnienia większej bazy przychodowej, P.R.E.S.C.O. w roku 2014 uruchomiło operacyjnie dwa projekty strategiczne.
Plast-Box zwiększył zysk operacyjny o 20% w 2014
Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracował w 2014 roku skonsolidowane przychody w wysokości 146,53 mln zł wobec 146,79 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Równocześnie grupa osiągnęła 14,13 mln zł zysku ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 19% r/r oraz 13,89 mln zł zysku na działalności operacyjnej, czyli o 20% więcej niż przed rokiem. Ponadto, zwiększyła się też skonsolidowana EBITDA Plast-Boxu - o 13% r/r do poziomu 21,03 mln zł. Pomimo wahań na rynku walutowym wynikających z sytuacji na Ukrainie, a co za tym idzie konieczności naliczenia ujemnych różnic kursowych, Plast-Box zamknął rok 2014 zyskiem netto w wysokości 2,68 mln zł.
Restauracje Sphinx prezentują Gwiazdy Sezonu i Gości Specjalnych
Plejada nowych dań czeka na klientów restauracji Sphinx w najnowszej sezonowej ofercie pod hasłem „Gwiazdy sezonu - Kulinarne Superprodukcje”. We wkładce do menu pojawiło się sześć wyjątkowych propozycji, jak hummus, krem selerowy z nutą truflową, łosoś z bukietem zielonych warzyw, sałata z wątróbką w porzeczkach, polędwiczki w żurawinie czy deser „Sekret Orientu”. Jako „Goście Specjalni” w nowej wkładce występują trzy wyborne steki z polskiej wołowiny: polędwicy, rostbefu i antrykotu. Oferta będzie dostępna w restauracjach Sphinx do 28 kwietnia.
Premierowy konkurs Best Gift Design 2015
Najlepsze projekty prezentów zostaną wyłonione w konkursie Best Gift Design towarzyszącym pierwszym Targom Gift Show Poland, które odbędą się w dniach 22-24 maja br. w Centrum MT Polska w Warszawie. Konkurs przeznaczony jest dla osób tworzących kreatywne upominki, fanów produktów DIY i handmade, studentów i absolwentów kierunków projektowych, a także wszystkich zainteresowanych designem. Na autorów najciekawszych pomysłów czekają nagrody pieniężne, w tym nagroda główna w wysokości 5 000 zł. Patronat nad konkursem objął Instytut Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej oraz Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi.
Co 10. Polak większość pensji wydaje od razu na zakupy
Prawie 10,5 mln dorosłych Polaków (33%) przyznaje, że miesięczne dochody wystarczają im tylko na podstawowe wydatki – wynika z badania zrealizowanego przez PBS na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP w ramach programu edukacyjnego „Wydatki Kontrolowane”. Dla 2,9 mln osób (9%) pensja, zasiłek bądź renta to wręcz za mało, by pokryć tego typu koszty. Jednocześnie jak pokazuje badanie co szósty (18%) respondent deklaruje, że zdarza mu się pożyczać pieniądze, by zaspokoić bieżące potrzeby. Natomiast co 10. Polak (10%), gdy tylko dostaje swoje miesięczne dochody, wybiera się na zakupy i wydaje większość pieniędzy.
Jakie kuchnie świata preferują e-klienci?
Kuchnia włoska jest najpopularniejszą kuchnią zagraniczną wśród osób robiących spożywcze zakupy w sieci – wynika z danych internetowego supermarketu Frisco.pl. Produkty z Półwyspu Apenińskiego pojawiały się w niemal połowie (44%) koszyków klientów e-sklepu w całym 2014 roku. Na kolejnych miejscach uplasowały się produkty kulinarne typowe dla Meksyku (23% zamówień), Francji (14%), wyroby związane z kuchnią azjatycką, w tym głównie z sushi (10%) oraz żywność tajska (9%).