Lista produktów tradycyjnych w Polsce liczy już ponad 1200 wyrobów, co oznacza wzrost o ponad 17% w porównaniu z rokiem 2013. Najwięcej tego typu artykułów jest w województwie podkarpackim - 154. Kolejne miejsca w stawce zajmują pomorskie i śląskie (po 136) oraz lubelskie i małopolskie (odpowiednio 114 i 106 wyrobów). Na listę wpisywane są produkty stanowiące element dziedzictwa kulturowego regionu, które wytwarzane są tradycyjnymi metodami wykorzystywanymi co najmniej od 25 lat. Są wśród nich m.in. wyroby mleczne, mięsne, piekarnicze i cukiernicze, warzywa i owoce, a także miody czy gotowe potrawy. Raz w roku takie produkty są prezentowane w Warszawie podczas Targów Regionalia, gdzie można w jednym miejscu spróbować najlepszych specjałów z różnych regionów Polski i innych krajów. W tym roku wydarzenie to odbędzie się w dniach 4-6 kwietnia w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska.

Co dziesiąta Polka (10,5%) nie reguluje swoich zobowiązań finansowych w terminie – wynika z badań zrealizowanych przez PBS na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP. Choć głównymi powodami zadłużenia są opłaty za czynsz, prąd i gaz, wiele problemów z pieniędzmi wciąż przysparzają kobietom zakupy. Aż 30% pań z długami boryka się ze spłatą pożyczek konsumenckich. To 2,5-krotnie więcej niż w przypadku mężczyzn. Co więcej, ponad 20% kobiet ma zaległe zadłużenie na karcie kredytowej w porównaniu do 16,3% panów. Niespłacone zobowiązania utrudniają życie płci pięknej nie tylko pod względem finansowym, ale również wpływają na samopoczucie i zdrowie. Blisko połowa Polek posiadających przeterminowane zadłużenie (47,7%) odczuwa negatywne skutki z tego tytułu.

Przez cały 2013 rok do użytkowania oddanych zostało ponad 146 tys. mieszkań – wynika ze wstępnych danych Głównego Urzędu Statycznego dot. budownictwa mieszkaniowego w okresie styczeń-grudzień 2013. W tym czasie wydano też pozwolenia na budowę blisko 139 tys. lokali, natomiast w przypadku ponad 127 tys. rozpoczęto realizację inwestycji. Dla wszystkich tych, którzy będą urządzać nowe mieszkania lub też planują remont swojego lokum w tym roku zorganizowane zostaną premierowe Targi Warsaw Home Expo. Na wydarzenie przyjadą producenci z Polski i zagranicy, by zaprezentować światowe trendy w zakresie wykończenia, wyposażenia i aranżacji wnętrz, a także dekoracji domów, sklepów czy biur.

Trigon Dom Maklerski wydał rekomendację „Kupuj” dla Radpolu - wytwórcy i dostawcy zaawansowanych technologicznie produktów w branży ciepłowniczej i energetycznej. Analitycy oszacowali wartość akcji spółki na 15,1 zł, a dziewięciomiesięczną cenę docelową na 16,2 zł. Trigon w swoim raporcie zwrócił uwagę na wysoką aktywność grupy Radpol w obszarze akwizycji oraz wzrost innowacyjności oferty produktowej dzięki inwestycjom z ostatnich 6 lat na kwotę 140 mln zł.  Pozwoliło to m.in. na zaoferowanie kompleksowych rozwiązań przesyłowych dla branży ciepłowniczej, a także umocnienie pozycji w innych segmentach energetyki zawodowej i przesunięcie w kierunku wyżej marżowego mixu produktowego.

Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów w branży ciepłowniczej i energetycznej, rozpoczęła wdrożenie nowego systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP. Cztery podmioty należące do grupy Radpol: fabryka w Człuchowie, Elektroporcelana Ciechów, Wirbet i Rurgaz zostaną wyposażone w rozwiązanie IFS Applications 8. Obejmie ono wszystkie podstawowe obszary działalności tych przedsiębiorstw: produkcję, dystrybucję, kadry i płace, remonty, finanse i księgowość oraz moduł Business Intelligence. Implementacja planowana jest w ciągu 12 miesięcy. W przyszłości systemem IFS zostanie objęta także spółka Finpol-Rohr, którą Radpol przejął w czerwcu 2013 roku.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, skokowo zwiększył sprzedaż na Węgrzech w 2013 r. Dzięki aktywności sprzedażowej przychody notowane przez Plast-Box na tym rynku wzrosły o 44,8% w stosunku do 2012 r., a w kolejnych latach spółka zakłada dalsze dwucyfrowe wzrosty. Słupski producent dostarcza tam opakowania na potrzeby różnych branż, m.in. pakowane są w nie farby, dżemy i pomady cukiernicze, produkty ogrodnicze czy karma dla zwierząt. Węgry są jednym z 30 krajów, w których wykorzystywane są opakowania Plast-Boxu. Po 3 kwartałach 2013 r. sprzedaż eksportowa stanowiła w tej spółce blisko 70% przychodów.

Popularne sieci restauracji Sphinx i Chłopskie Jadło wystartowały z nową sezonową ofertą pod hasłem „My się zimy nie boimy”. Wkładka zawiera propozycje zupełnie nowych potraw -  „Fish&Chips”, czyli panierowany filet z dorsza z frytkami i sosem tatarskim, dostępny restauracjach Sphinx czy „Dorsz w cieście piwnym” podawany z  sałatką wegetariańską i sosem tatarskim, którego można posmakować w Chłopskim Jadle. W obu sieciach wszyscy zziębnięci goście mogą zamówić w ramach zimowej karty rozgrzewający „Krem zimowy z imbirem”, przygotowany z marchwi, imbiru i curry z dodatkiem śmietany i sezamu, zaś jako danie główne – „Stek z australijskiego angusa” podawany z brokułami w maśle czosnkowym.

Popularna sieć restauracji Sphinx otworzyła restaurację w centrum handlowym Futura Park w Modlniczce. To już trzeci Sphinx otwarty w tym roku w Krakowie i okolicy. Zaledwie trzy tygodnie temu ruszyła restauracja tej marki w Bronowicach, a w maju sieć weszła do Galerii Krakowskiej. Dzięki temu obecnie w Krakowie i pobliżu stolicy Małopolski działa już osiem restauracji Sphinx, zaś w całej Polsce 93.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po 11 miesiącach 2013 r. odnotował jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 104,92 mln zł, co oznacza wzrost r/r o 11,3%. Dwucyfrową stopę wzrostu r/r zanotowały także pozostałe dane jednostkowe liczone narastająco: EBITDA zwiększyła się o 10,8% (do 10,38 mln zł), zysk brutto wzrósł o 30,2% (do 4,64 mln zł), a zysk netto o 16% (do 3,67 mln zł). Z kolei w samym listopadzie br. jednostkowe obroty Plast-Boxu wyniosły 8,58 mln zł. Jednocześnie w tym okresie spółka wypracowała wynik EBITDA na poziomie 789 tys. zł, zysk brutto na poziomie 245 tys. zł oraz zysk netto w wysokości 120 tys. zł.

O ponad 200% zwiększyła się liczba wizyt klientów we Frisco.pl złożonych przy pomocy urządzeń mobilnych w okresie działania wirtualnego sklepu w metrze względem poprzedniego miesiąca. Wśród mężczyzn wzrost ten wyniósł 220%, a 180% wśród kobiet. Prawie co trzecia osoba, która zrobiła zakupy we Frisco.pl przez aplikację mobilną na smartfona, mieszka na Mokotowie lub Ursynowie. Dalej plasują się Praga Południe i Ochota – na te dzielnice przypadło odpowiednio 9% i 8% zamawiających w ten sposób w internetowym supermarkecie. Najmniej mobilni na spożywczych e-zakupach okazali się mieszkańcy Wesołej, a następnie Rembertowa, Targówka, Wawra i Włochów. Wirtualny supermarket Frisco w warszawskim metrze ruszył na początku listopada br. i działał do końca miesiąca. Ściany po obu stronach stacji Centrum były wówczas wyklejone grafikami imitującymi półki sklepowe, z których można było zrobić zakupy z dostawą do domu skanując smartfonem kody kreskowe poszczególnych produktów.

Wirbet, należący do grupy Radpol producent strunobetonowych żerdzi wirowanych, rozpoczął realizację kontraktów dla spółek energetycznych z grupy Energa i Tauron Dystrybucja. W ramach zawartych umów, do końca 2014 roku Wirbet dostarczy na potrzeby obu firm co najmniej 9,7 tys. sztuk strunobetonowych żerdzi wirowanych. Będą one wykorzystywane do budowy i eksploatacji linii energetycznych średnich i niskich napięć w Polsce. Wartość kontraktów wynosi ponad 7,4 mln zł.

Ponad 330 różnego rodzaju wydarzeń zostało zorganizowanych w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w roku 2013, co oznacza wzrost o ponad 25 procent wobec poprzedniego roku. Obiekt odwiedziło w tym czasie ponad 177 tys. zwiedzających. Od stycznia do grudnia bieżącego roku przy ul. Marsa w Warszawie odbyły się 24 imprezy targowe, a także ponad 210 konferencji, seminariów, kongresów i szkoleń. Zorganizowanych zostało również blisko 100 różnych wydarzeń jak eventy, wystawy, pokazy i konkursy. W planach Centrum MT Polska na 2014 rok jest już 28 dużych imprez wystawienniczych, w tym trzy nowe targowe inicjatywy.